Tuesday 20 May 2014

GEMUK PON ADA PERASAAN !

Assalamualaikum, Salam sejahtera saya ucapkan pada sesiapa yang baca blog saya.
Terima kasih.

          Saya nak cerita tentang perasaan orang GEMUK pon ada perasaan !
Korang yang baca blog ni mesti ada yang gemuk atau pon CHUBBY mesti akan tertanya tanya kenapa tajuk kali ni tentang ni. Satu ialah sebab si Blogger ni pon gemuk and chubby jugak. Saya nak kongsi rasa bersama senasib dengan saya ni. Dua ialah kejadian melibatkan hati saya juga. Tiga pula sebab saya dapat dari sumber sumber tertentu.
         Manusia mempunyai akal fikiran yang dianugerahkan oleh Maha Pencipta. Kalau kita sebagai manusia tidak menggunakan sebaik yang mungkin maka berlakulah unsur unsur seperti ini ! Kita janganlah anggap yang kita ni terlalu bagus or dikatakan PERFECT ! Semua orang ada kekurangnya dan tidak kiralah dari segi fizikal or mental or rupa paras or etc. Yang pasti kene saling menerima satu sama lain walau apa pun kekuranggannya.
         Dear sekalian si Gemuk / Chubby yang sudi membaca. Jangan kita menghukum diri sendiri atau membenci keadaan kita sekarang. Anggaplah ianya sebagai satu anugerah dari parents kita yang memberi kasih sayang yang melimpah ruah. Biarlah mereka cakap yang kita ni apa sekali pun yang penting sekali kita sayang pada diri kita. Sayang diri sendiri dan percaya yang kita ni ada Maha pencipta kita yang memandang kita.
         Sentiasa menanam sikap bersabar dengan percakapan orang sekeliling kerana mereka ni BODOH ! Jangan cakap kat diaorang ni bodah pulak. Tu nak bagi semangat je yang diaorang ni tak bersyukur. Sapa kata yang gemuk ni tak leh nak berfasyen bagai. Sekarang ni macam macam Mall yang kita boleh jumpa dengan saiz yang besar. Pandailah cari kat mana yang selalu korang beli lah.
        Sorilah panjang sangat nak hurai kat sini. Saya pernah juga terkene sejak berpindah dekat satu tempat yang baru. Mungkin diorang ni KUNO kot. Hahahaha...... So saya tak terima mulanya sebab tak sangka ada yang KUNO macam tu sekali. Kesian budak tu. BODOH. Lepastu saya pon sakit hati then ada yang pujuk saya then say pun niat yang saya nak bangkit dari terus dimaki. Saya tak balas tapi saya menggunakan akal yang diberi oleh-Nya. Now im Back to Reality to move On ! Saya abaikan dia dari terus buat saya sakit hati sebab taknak tambah dosa dia then dia pun saudara Islam saya. Im MUSLIM ! So korang abaikanlah budak yang tak matang tu. Sekian.......

No comments:

Post a Comment